dimarts, 11 de maig del 2010

Comunicat / Comunicado psc-diu-prou

Des de la plataforma psc-diu-prou s’ha viscut la presentació de les esmenes del PSC a la proposició de llei que demana la prohibició de les corrides de toros a Catalunya amb estupor i incredulitat.

Molts dels seus membres han reaccionat com si d’una broma de mal gust es tractés. Es pot regular la tortura i mort publica d’un esser viu per fer-la més digna?

Era evident que la posició que ha esgrimit el partit darrerament, dient que volia treballar per trobar solucions de consens entre dos mons diametralment oposats, és quelcom insostenible i impossible. Aquesta ILP no ofereix marge per postures tèbies, o estàs a favor de la continuïtat de la festa, o estàs per la seva abolició. La aparent indeterminació del PSC ha donat pas a un clar posicionament en favor de la continuïtat de la tauromàquia a Catalunya.

Des de la plataforma no podem estar d’acord amb aquest posicionament, i entenem que això ha de forçar necessariament la llibertat de vot dels diputats en la votació final. No és possible que tots els diputats socialistes estiguin d’acord amb aquest plantejament, i si és així, vol dir que falla quelcom en la representativitat dels membres del grup parlamentari respecte a l’electorat.

El PSC no és un partit protaurí, és un partit plural amb moltes sensibilitats, amb cares diferents, però sembla que en aquest afer la executiva tan sols en vol representar la més dura i amarga, la més conservadora i menys progressista, alineant-se amb partits com el PP i Ciutadans.

Des de psc-diu-prou volem mostrar públicament el nostre profund desacord amb aquesta esmena, que considerem ridícula, així com amb el posicionament clarament taurí del nostre partit. Ens dol per partida doble, en primer lloc pels animals, i en segon pel propi partit, ja que estem convençuts que aquest posicionament ens passarà factura a les properes eleccions catalanes.

Carles Marco
Impulsor i coordinador de psc-diu-prou




Desde la plataforma psc-diu-prou se ha vivido la presentación de las enmiendas del PSC a la proposición de ley que solicita la prohibición de las corridas de toros en Cataluña con estupor e incredulidad.

Muchos de sus miembros han reaccionado como si de una broma de mal gusto se tratase. ¿Se puede regular la tortura i muerte pública de un ser vivo para hacerla más digna?

Era evidente que la posición que ha esgrimido el partido últimamente, diciendo que quería trabajar para encontrar soluciones de consenso entre dos mundos diametralmente opuestos, es algo insostenible e imposible. Esta ILP no ofrece margen para posturas tibias, o estás a favor de la continuidad de la fiesta, o estás por su abolición. La aparente indeterminación del PSC ha dado paso a un claro posicionamiento a favor de la continuidad de la tauromaquia en Cataluña.

Desde la plataforma no podemos estar de acuerdo con este posicionamiento, i entendemos que esto debe forzar necesariamente la libertad de voto de los diputados en la votación final. No es posible que todos los diputados socialistas estén conformes con este planteamiento, i si es así, quiere decir que algo falla en la representatividad de los miembros de grupo parlamentario con respecto al electorado.

El PSC no es un partido protaurino, es un partido plural con muchas sensibilidades, con diferentes caras, pero parece ser que en este tema la ejecutiva solo quiere representar la más dura y amarga, la más conservadora y menos progresista, alineándose con partidos como PP i Ciutadans.

Desde psc-diu-prou queremos mostrar públicamente nuestro profundo desacuerdo con estas enmiendas, que consideramos ridículas, así como con el posicionamiento claramente taurino de nuestro partido. Nos duele por partida doble, en primer lugar por los animales, i en segundo por el propio partido, ya que estamos convencidos que este posicionamiento nos pasará factura en las próximas elecciones catalanas.

Carles Marco
Impulsor i coordinador de psc-diu-prou

8 comentaris:

Henry Stephen ha dit...

A mi em perdonarás però em sembla que fa molts messos que Montilla i Cia van a la deriva, no tan sols en aquest tema sino en molts d'altres força importants como ara l'avortat estatut. Dintre del que ja podem anomenar 'caos de la política espanyola' el PSC i el PSOE son com un vaixell que fa aigues per tot arreu. Al menys, aquesta experiència m'ha servit per adonar-me de que en les llistes electorals poden ficar a qualsevol i que la gent no sap ni a quí ni el qué está votant. Molts dels que varen votar la llista del PSC en les anteriors autonómiques posiblement no savien qui era David Pérez. La meva opinió es que aquest senyor no treballa pels interessos del seu electorat, sino per un lobby que en molts cassos fins i tot queda fora de l'ambit de la juridiscció que el seu eletor l'hi ha otorgat. Es cert que un polític ha de tenir un grau de carta blanca per a governar, no pot estar sotmés a un continuu plebiscit perque si no governar sería impossible. Pero no es menys cert que ha rebut un mandat del seu electorat per anar en una direcció. David Pérez ha rebut un mandat d'un electorat que vol una societat progressista,laica i moderna. El que no pot fer el senyor David Pérez es, al día següent de rebre la seva acta de diputat, anarse'n en direcció contraria a prendre vinets amb gent que no té res a veure ni amb Catalunya ni amb la societat progresista, laica i moderna que el seu electorat demana. Em fa bastant de fastic la postura que ha pres el PSC per l'acolloniment de no apareixer com a complice de un suposat sentiment anti-espanyol i més vergonya encara em fa que hi hagi gent en la política com el senyor David Pérez.

salut!

pd_ mai et podrán picar el crustó en el psc a tú,perque el que estás fent es rentar-lis la cara.

Carles Marco ha dit...

Araña, coincideixo totalment amb el que dius. Els partits politics son ens complicats. La política que es viu en un petit municipi no té res a veure amb allò que es tragina al parlament. Penso que com a tot arreu al PSC i al parlament hi ha bons diputats i d’altres que estan allà per una qüestió d’amiguisme o de fidelitat. Si jo, per posar un exemple, soc ajudant d’en Corbacho i li caic bé, doncs a mida ell vagi pujant s’encarregarà d’anar-me col•locant. I així, poc a poc, ens trobem que veritables tontos llepaculs arriben a ser diputats. I no hi ha cosa pitjor que un tonto amb poder.

Jo no sé si em poden o no tocar el crostó, però tampoc et pensis que em preocupa gaire. Estic en política per defensar allò que penso i sento, i el dia que no ho pugui fer, evidentment, marxaré. Com em deia ahir una bona amiga socialista, més o menys de la meva edat, “a partir de certes edats, tonteries, poques”.

Salut!

jordi ha dit...

Totalmente de acuerdo,perdona no se escribir en catalán.

Mira Carlos desde un punto que le llamo el del observador te comento...

El socialismo debe de tener unos planteamientoos,que desgraciadamente algun@s personajes no los llevan a cabo, porqué la política puede estar muy corrompida, pero sirve de trampolín a efectos de intereses de más de uno...

Te diré soy apolítico por esas razones que te expreso,pero entiendo a la perfeción que personas sanas y éticas como tú estén de lleno en su partido,sino fuera de ese modo que sería de los ideales....

El problema no es otro que lo que tanto tú como araña comentais, entonces existe ese problema y a tí te toca como miembro de tu partido expresarte dar tu opinión,comentar de la forma tan tuya y ética profesional que nos tienes acostumbrados...

Es cierto que debe quemar lo suyo,estar en tu posición,pero sabes como siempre le decía a mi madre es el que ya, no ya mes....

Un abrazo desde el alma y gracias por estar ahí

Albinillos ha dit...

Carles poc hi ha afegir, estic totalment d'acord amb el comentari de la Araña Peluda. Només dir-te que gràcies a gent com tú alguns encara creiem que hi ha alguna esperança en la política.

saluts!

Carles Marco ha dit...

Gracias Jordi por tus amables palabras y tienes toda la razón hay lo que hay, y con ello hay que trabajar.

Gràcies també Albinillos pels anims.

Salut!!

María ha dit...

Hola Carles y el resto, antetodo perdonad pq no hablo vuestra lengua; me gustaria saber que efectos jurídicos tendria sobre los parlamentarios q lo hiciesen, romper la disciplina de voto, os expulsarian del partido? perderiais el escano? lo desconozco
Saludos y enhorabuena 'psc-diu-prou' da gusto ver gente con convicciones en la politica de hoy dia.
Petonets des de Madrid

Carles Marco ha dit...

Maria, yo no soy diputado, soy concejal de un municipio. Te puedo decir que un concejal lo es a título personal, es decir, he sido escogido a través de la lista de un partido, sin embargo el cargo que he jurado (bueno, prometido) es personal e independiente de que siga o no en el partido. Yo puedo no hacer caso a una disciplina de voto y lo máximo que me pueden hacer es invitarme a que abandone el partido, o echarme. Pero yo seguiré siendo concejal hasta el final del mandato. Claro que evidentemente no iré en las listas para las próximas elecciones.

Yo creo que con los diputados pasa exactamente lo mismo, es decir, que pueden votar lo que consideren que han de votar en conciencia, pasando de la disciplina de partido, y lo máximo que les puede pasar es que el partido ya no cuente con ellos para las siguientes elecciones.

No hay multas, no hay implicaciones legales de ningun tipo. Ello me lleva a confirmar lo que siempre he pensado: que muchos diputados llegan a ocupar su escaño gracias a su "fidelidad" al partido, no a causa de su excelente preparación o su gran trabajo.

Una pena, y creo que uno de los motivos por los que hay pocos políticos verdaderamente buenos.

Silvialamisma ha dit...

uff! Madre mía! No puedo estar más de acuerdo con todo lo que aquí se dice. Ocurre que de todos los partidos que existen que manejan nuestro día a día el mejor de lejos es el PSC. Pero que hay que cambiar muchas cosas ¡huelga decirlo!Desde luego que considero que David Pérez no me representa en absoluto.